Zauważyłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej zwrotów? Mimo wielu starań, domena nie poprawia swojej pozycji w Google? Wszystkie te symptomy wskazują na obciążenie domeny filtrem Google.
Filtr Google – co to takiego?
W pierwszej kolejności należy wyjaśnić czym są filtry Google. Blokada pojawia się na skutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a ściągniecie tego rodzaju filtra może trwać od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada wywołana została np. błędem na stronie, to będziemy mieć do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do nawet roku.
Ściąganie filtru Google
Pierwszym krokiem na drodze do ściągnięcia filtra Google jest wykonanie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla niej szkodliwe – proces ten usprawnią nam przeznaczone do tego programy takie jak Seo odkurzacz. Po wybraniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Do wykonania wszystkich powyższych kroków potrzeba sporej wiedzy i dokładności, ponieważ wykasowanie dobrych linków zaszkodzi naszej stronie.
Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?
Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno stać się sprawą priorytetową. Podczas trwania blokady domena jest w stanie stracić wiele wejść, co może poważnie uszczuplić kapitał przedsiębiorstwa, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem pomocy u profesjonalisty. Właśnie z tego powodu powinniśmy jak najszybciej przekazać sprawę w odpowiednie ręce.