Budowanie rozpoznawalnej witryny online zobowiązuje do jej skutecznego sytuowana w wyszukiwarkach, żeby była zauważalna dla potencjalnych klientów i pojawiała się na pierwszych stronach w wynikach. Czasami jednak firmowa strategia wywołuje złamanie norm uczciwej konkurencji i strona może zostać ukarana przez bany i filtry Google. Przekonajmy się, jakie działania zastosować, kiedy zaistnieją tego typu okoliczności.
Dlaczego filtry i bany Google są zagrożeniem dla portali www?
Ban od Google oznacza najgroźniejszy sposób kary, któremu może ulec witryna internetowa. Oznacza on całkowite zlikwidowanie jej z wyników wyszukiwarki Google, co w praktyce istotnie utrudnia prowadzenie interesu. Po zablokowaniu strony wskaźnik naszych gości drastycznie zmaleje, gdyż większość internautów używa Google. Natomiast nałożenie filtra obniża pozycję witryny w rezultatach wyszukiwarki, co także negatywnie wpływa na liczbę odwiedzin witryny. Występują filtry ręczne – stosowane osobiście przez ekipę Google a także algorytmiczne, które wywoływane są automatycznie przez specjalne programy.
Czy da się usunąć bany i filtry Google?
Pamiętajmy, że bany i filtry Google nakładane są m.in. za zamieszczanie przesadnej ilości odnośników przekierowujących na naszą witrynę www lub generowanie tzw. spamu w celu jej pozycjonowania. Aby usunąć ban od Google musimy wcześniej prześwietlić jego podłoże. Pamiętajmy, żeby zaangażować w tym celu specjalistyczną firmę SEO, która sprawnie zajmie się z banem. Operacja może jednak przeciągać się aż 6 miesięcy, należy więc uzbroić się w cierpliwość.