Pozycjonowanie stron internetowych - więcej informacji o tej usłudze znajdziesz tu
Znamy trzy popularne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni specjalną funkcję przed cyklicznymi bądź jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Święto Pracy, Dzień Dziecka lub koncert popularnego zespołu. Ten rodzaj pozycjonowania jest bardzo skuteczny, jeżeli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odkryta i użyta ze stosownym wyprzedzeniem. Na ogół pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży gastronomicznej i turystycznej. Przeważnie powinno się zacząć je na dwa-trzy miesiące przed ważnym wydarzeniem, żeby Google zdążyło na czas zaindeksować nową bądź zmienioną treść witryny internetowej.
Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon
Dalszy rodzaj pozycjonowania to odpowiednie i sprawdzone rozwiązanie dla posiadaczy niskich budżetów na reklamę. Za sprawą właściwego dobrania fraz, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z interesującą nas branżą, ale także stawki za reklamę w Google Adwords ulegną istotnej obniżce. Pozycjonowanie Long Tail oznacza również znacznie mniejszą konkurencję. Ważne jest też to, iż rośnie tendencja do wpisywania dłuższych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– buty sportowe Adidas Runfalcon czarne sklep online,
– golarka Braun Seria 3 czarna,
– telefon Huawei P30 niebieski.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle istotne w szczególności dla sklepów online. Za pośrednictwem tego rodzaju fraz, sklepy mające w swojej ofercie bardzo obszerny asortyment produktów mogą skuteczniej zdobywać pożądane pozycje w Google.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu najistotniejsze jest połączenie frazy z nazwą danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę z reguły:
– miejscowość (przykładowo “masażysta Kraków”)
– dzielnicę (“sklep obuwniczy Polesie”)
– kraj (“producent obuwia Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale zda egzamin w stosunku do firm lokalnych, które adresują swoje produkty tylko do osób rezydujących na danym obszarze. Taka metoda pozycjonowania jest wykorzystywana również wówczas, gdy firma nie ma finansów na reklamę i nie może rywalizować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania regionalnego, np. zamiast “restauracja gruzińska“, to “restauracja gruzińska Kraków”.
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]