Jak użyć PBN do zwiększenia widoczności strony?

Szukasz więcej informacji o PBN? Świetnie trafiłeś! Wejdź na pbnmarket.pl.

By klient dostrzegł twój biznes powinieneś nie tylko złożyć stronę firmową, ale również postarać się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony oraz to czy regularnie pojawiają się na niej kolejne rzetelne i pomocne dla odbiorcy informacje. Lecz nie wolno także zignorować tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingowych jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.

PBN – użyteczne jako element rozbudowanej strategii marketingowej

PBNy są prywatne, bowiem są budowane a następnie administrowane przez jeden podmiot (zazwyczaj przez dużą agencję marketingową albo firmę SEO), który troszczy się o jakość pojawiających się tam tekstów. Prywatne sieci blogów są zazwyczaj wykorzystywane jako element wieloskładnikowej strategii marketingowej, co należy mocno zaakcentować, bowiem najlepsze efekty ich zastosowania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które zostały prawidłowo zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają pozyskanie dużej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za słaby punkt PBNów można uznać niestety to, że ich stworzenie sporo kosztuje, a potem konieczne jest przeznaczenie niemałej ilości godzin na zachowanie ich na dobrym poziomie.

Jak zastosować PBN? Rekomendujemy wizytówki NAP i artykuły z linkiem kanonicznym

Prywatne sieci portali doskonale sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można przy ich użyciu zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to NAP? To praktycznie każde miejsce online, gdzie dodane są podstawowe informacje kontaktowe firmy – jej telefon bądź adres e-mail, pełna nazwa i adres stacjonarny. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim też profil w mediach społecznościowych, profil w internetowym rejestrze biznesowym lub artykuł, w którym umieszczono firmowe dane teleadresowe.

Inny skuteczny sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów z podaniem hiperłącza do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek zwykle oceniają lepiej przydatność pierwotnego wpisu, dlatego że natrafianie na linki do niego na różnych blogach w sieci postrzegają jako znak, że pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane zostały rzetelne, warte przeczytania teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy tekstach z branż YMYL, gdzie ważne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych zwłaszcza z inwestycjami, doradztwem prawnym, bieżącymi wydarzeniami czy medycyną.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO