Google uczy, jak zatrudnić agencję SEO

Szukasz informacji o tym, jak rozpoznać dobrą firmę SEO? Dobrze trafiłeś!

Jeśli prowadzisz swoje przedsiębiorstwo i uruchamiasz dla niego stronę firmową, niewątpliwie po czasie rozmyślasz o tym, jakie działania podjąć, żeby była ona widoczna pierwszej stronie rezultatów wyszukiwania. To oczywiste wszak, że dziś obecność w sieci jest jednym z podłoży sukcesu, gdyż to właśnie tu szereg klientów pierwszy raz przeczyta o twojej ofercie. Jak wobec tego wybrać solidną firmę SEO? Polecamy kierować się wskazówkami ekspertów.

Google doradza, jak wybrać dobrą agencję SEO

Nie da się ukryć, że cały sektor SEO, innymi słowy działań mających na celu optymalizację stron www pod kątem wyszukiwarek, zaistniała i bezustannie rozwija się praktycznie tylko za dzięki Google. Pomimo pojawienia się innych alternatyw, jak np. Yahoo, Baidu bądź DuckDuckGo, nadal najważniejsze są pozycje zajmowane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy zatem, kto pragnie być widocznym w internecie, powinien pracować na swoje miejsce w top 3 w Google. W przypadku usług, gdzie występuje mocna konkurencja, na ogół jest to nierealne bez konsultacji ze specami z agencji SEO. Google postanowiło pomóc osobom, dla których koncepcja SEO jest czymś nowym, i przygotowało krótki kurs, jak rozpoznać solidną firmę SEO.

Najistotniejsze cechy solidnej firmy SEO

Pracownik Google z przeszło dziesięcioletnim stażem punkt po punkcie wyjaśnia, jak zidentyfikować solidną firmę SEO, wymieniając wśród podstawowych cech m.in.:

  • rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od zrozumienia, w jaki sposób klient prowadzi swój biznes, jakie są cele jego firmy i kto jest jego najpoważniejszą konkurencją,
  • umiejętność szacowania budżetu oraz czasu niezbędnego do wykonania planowanych działań,
  • zagwarantowanie witrynie wsparcia technicznego oraz praca nad podniesieniem jej użyteczności,
  • przejrzystość odnośnie planowanych wdrożeń, przykładowo poprzez stały dostęp do statystyk strony i comiesięczne raporty,
  • udzielenie witrynie opieki technicznej i praca nad zwiększeniem jej użyteczności,
  • zadbanie o całościową widoczność strony internetowej, a nie wyłącznie pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania na pojedyncze frazy.

Pracownica Google akcentuje również, że rzetelna agencja SEO w żadnym razie nie obieca znakomitych rezultatów z dnia na dzień, ponieważ optymalizacja strony internetowej jest procesem długofalowym, często dającym większe rezultaty dopiero po paru miesiącach pracy.